Loading...

Doprava a platba

Pro odesílání objednávek používám kurýrní společnosti PPL a GLS a to včetně doručení na výdejní místa. Můžete také využít služeb Zásilkovny, počítejte však zpravidla s delší dodací lhůtou, protože ne vždy přijedu na podací místo dřív než kurýr Zásilkovny.


NEPŘEVZETÍ ZÁSILKY

Máte v úmyslu objednat zboží s tím, že si to ještě necháte projít hlavou a když se rozhodnete, že zboží nechcete, tak jej jednoduše nevyzvednete? Nebo jste si objednali zboží u více e-shopů a jednoduše si převezmete jen ty zásilky, které dorazí jako první?

V tom případě zbystřete!!

Nejdříve si řekněme, co si o tom myslí zákon:

Cituji § 2118 zákona č. 89/2012 Sb.: ZÁVAZKY Z PRÁVNÍCH JEDNÁNÍ

Povinnosti kupujícího
§ 2118
Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme.

Nepřevzetím zásilky byste výše zmíněný zákon porušil/a!

Ode mne i od zvoleného dopravce obdržíte informace o předání zboží dopravci a následně o tom, že Vám bude zásilka doručována a to několikrát. Budete tak vědět téměř o každém pohybu zásilky.


Přestože je to Vaše zákonná povinnost, zásilku jste si nevyzvedl/a

Nyní jsou 2 možnosti, jak toto vyřešit:

1. O objednávku máte stále zájem:

Zboží Vám odešlu opakovaně, avšak již pouze s platbou předem (bankovní převod). Cena objednávky bude navýšena o přiměřenou kompenzaci za nevyzvednutou zásilku.

2. O objednávku nemáte zájem:

To, že zásilku nepřevezmete, neznamená, že jste ji stornovali nebo že jste odstoupili od kupní smlouvy. Znamená to jen to, že jste kupní smlouvu hrubě porušili, dle § 2118 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník (nový). Uvědomte si jednu maličkost a to, že přepravní služby účtují dopravné k Vám, ale v případě nevyzvednutí zásilky i zpátky. Pokud tedy posílám balík, kde cena přepravy je 100,-Kč, budou  celkové vynaložené náklady na dopravu 200,-Kč. A to je jen doprava!!

Odesláním objednávky a jejím následným přijetím a potvrzením mým e-shopem vznikla platná kupní smlouva v plném rozsahu účinná dle našich obchodních podmínek, které jste odsouhlasil/a v posledním kroku před odesláním objednávky, a dle aktuálně platných zákonů České republiky.

Z Vaší strany až do okamžiku expedice jsem nezaznamenal jakoukoliv žádost o změnu či stornování objednávky.

Dle zákona mám právo na kompenzaci vynaložených nákladů na vyskladnění, naskladnění, poštovného, balného a od kupujícího, tedy od Vás. Tato kompenzace je právně vymahatelná, jelikož jste nevyzvednutím zboží porušil/a kupní smlouvu.

V případě nepřevzetí zásilky Vám zašlu fakturu s poskytnutými platebními údaji s žádostí, aby jste provedl/a platbu kompenzace v co nejbližší době - vyhnete se tak komplikacím. Zpravidla se jedná o skutečně vynaložené náklady na dopravné + expeciční náklady spojené s odesláním, ale také s přijetím zásilky.


Pokud nezaplatíte kompenzaci nebo si nenecháte zboží zaslat znovu, nastane následující:

Aktuálně platné zákony České republiky dávají obchodům, tedy i mě možnost se efektivně bránit proti nezodpovědným zákazníkům, kteří zásilku na dobírku nepřevezmou.

Jelikož jste porušil/a platnou smlouvu, lze toto řešit následujícími třemi způsoby:
1. Postoupení pohledávky agentuře specializující se na vymáhání pohledávek od dlužníků.
2. Soudní cestou.
3. Zaplacení našemu obchodu kompenzaci poštovného.

Body 1. a 2. jsou sice zdlouhavé, pro Vás finančně velmi nevýhodné, ale pro nás velmi efektivní. (Nebyl/a byste první ani poslední.)

Bod 3. je pro Vás cesta nejpřijatelnější a nejlevnější.

Po tom, co se mi nevyzvednuté zboží vrátí, Vám zašlu email, rekapitulující všechny body uvedené v tomto článku. V té chvíli proti Vám nebude zahájeno žádné řízení pro vymáhání pohledávky. Pevně věřím ve Vaši férovost a zodpovědnost a to, že kompenzaci poštovného uhradíte.


Věřím, že máte plné právo vědět, jaké důsledky může mít neplnění uzavřené smlouvy, byť je to smlouva kupní, uzavřená s internetovým obchodem.

Pokud si myslíte, že se Vás "pouze snažíme zastrašit" nebo "že když jste si dobírku nevyzvedl/a už vícekrát a nikdo s tím neměl problém", vězte že zde tomu tak není!!

Například dTest (český spotřebitelský měsíčník, který se zaměřuje na testování výrobků a služeb, a zároveň také poskytuje poradenství a rady v oblasti práva spotřebitelů a práv prodejců, informuje o nových zákonech, varuje před nekalými praktikami prodávajících a klamavou reklamou, poskytuje rady při reklamacích apod.) říká toto:

„Tím, že zákazník odmítne balík převzít, nezačíná automaticky plynout lhůta pro odstoupení od smlouvy,“ vysvětluje vedoucí právního oddělení dTestu Lukáš Zelený. "Zákazník tedy bude muset zaplatit. Má ale ještě stále možnost od smlouvy odstoupit. Smluvní pokutu a úroky z prodlení nebo kompenzaci poštovného však bude muset zaplatit v každém případě, tato povinnost se odstoupením od smlouvy neruší.“

Osobně po Vás žádnou pokutu ani úroky z prodlení požadovat nebudu. Pouze kompenzaci poštovného, balného a náklady na naskladnění a vyskladnění.


Pro zajímavost:

Uvědomte si, že nevyzvednutím zásilky mi zbytečně zvýšíte náklady tím, že zásilku musím rozbalit, zboží zkontrolovat, znovu nepoužitelné obalové materiály musím zlikvidovat, zajistit zpětnou logistiku zboží do skladů a plno jiné práce.

Takovéto náklady stojí giganty mezi českými internetovými obchody neuvěřitelné statisíce až miliony korun měsíčně - a malé internetové obchody jako jsem já (nebo začínající obchody) to často i zlikviduje. Skutečně to chcete?


Proto Vás žádám, ať zodpovědně dostojíte Vašim závazkům a zboží si vyzvednete - a pokud ne, provedete platbu za kompenzaci poštovného bez zbytečných průtahů.

Můj obchod svou část kupní smlouvy dodržel, včetně doby pro doručení - Vy byste ji nevyzvednutím zboží porušil/a. Proto není žádný důvod, abych byl tratný z Vašich chyb.


Věřím, že jsem Vám danou problematiku dostatečně vysvětlil.

Pokud stále něčemu nerozumíte nebo potřebujete poradit či pomoci s provedením platby, neváhejte se na mne obrátit.

Předem děkuji za Vaši férovost